سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز خارجی | هتل داخلی | هتل خارجی

سیستم رزرواسیون آنلاین سولومون ارائه دهنده انواع خدمات گردشگری در ایران، معتبرترین و جامع ترین سایت فروش آنلاین پرواز و هتل

سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز داخلی | هتل داخلی | هتل خارجی

میدان مشق تهران

میدان مشق تهران

یکی دیگر از جادبه های دیدنی شهر تهران میدان مشق نام دارد که در محدوده بین خیابان امام خمینی و سی تیر قرار دارد. این میدان در زمان فتحعلی شاه ساخته شده و هدف از احداث آن محلي براي تمرین رزمی قشون بوده است. در زمان ناصرالدین‌شاه، دروازه‌ای برای میدان مشق ساخته شد كه در زمان وزیر جنگی رضاخان، آن سر در را خراب کردند و در شرق آن سردر دیگری شبیه به آن ساختند که امروز پابرجاست. نام میدان مشق در دوره‌اي كوتاه در دوره رضاشاه به نام باغ ملی خوانده می‌شد و بعد از آن ساختمان‌های دولتی در آن ساخته شد.

کدام بناها و کاخ ها در این میدان واقع شده اند؟ سردر باغ ملی، موزه پست و تلگراف (اداره پست)، موزه ملی ایران، موزه ایران باستان، کاخ شهربانی (ساختمان شماره‌ ۹ وزارت امور خارجه)، موزه عبرت (بازداشتگاه کمیته‌ی مشترک ضد خرابکاری ساواک شهربانی یا بازداشتگاه توحید)، موزه سکه بانک سپه، مجموعه قزاقخانه (دانشگاه هنر)، وزارت امور خارجه، ساختمان شماره ۳ وزارت امور خارجه (ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس پیشین)، باشگاه افسران (ساختمان شماره‌ ۷ وزارت امور خارجه)، کتابخانه و موزه ملی ملک.

محدوده میدان : میدان مشق از شمال به خیابان سوم اسفند (سرهنگ سخایی کنونی)، از شرق به خیابان علاءالدوله (فردوسی کنونی)، و از غرب به خیابان قوام‌السلطنه (سی تیر کنونی) و از جنوب به خیابان باغشاه یا سپه (امام خمینی کنونی) محدود می‌شده است. ساختمان‌های كنونی اداره پست (دربردارنده موزه وزارت پست و تلگراف و تلفن‌)، شهربانی كل كشور (نیروی انتظامی کنونی)، وزارت امور خارجه‌، موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)، موزه و كتاب خانه ملی ملك‌، اداره كل ثبت اسناد و املاك كشور، و بنای نخستین شركت ملی نفت (ساختمان کنونی شماره ۳ وزارت امور خارجه) در این میدان جای داشته‌اند و سردر باغ ملی میان ساختمان پستخانه (در جایگاه کنونی موزه وزارت ارتباطات) و ساختمان پیشین شركت ملی نفت (ساختمان شماره ۳ وزارت امور خارجه) جای داشت و راه ورودی به خیابان ملل متحد از خیابان سپه (خیابان امام خمینی) بوده است. عکاس‌خانه   آنتوان سوریوگین در خیابان علأالدوله هم در جنب شرقی میدان مشق قرار داشته است.

 

موارد مرتبط

بهترین کافه های شیراز

بهترین کافه های شیراز

برای آشنایی با کافی شاپ ها و کافه های خوب شیراز با این مقاله از وبلاگ سولومون همراه باشید تا بهترین جاها برای کافه گردی در شیراز را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب
سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران

به صفحه سفارت آلمان در ایران خوش آمدید، در این صفحه با اطلاعات سفارت شامل آدرس و تلفن سفارت آلمان، وقت سفارت، سفیر آلمان، خدمات کنسولی آلمان آشنا می‌شوید.

ادامه مطلب