سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز خارجی | هتل داخلی | هتل خارجی

سیستم رزرواسیون آنلاین سولومون ارائه دهنده انواع خدمات گردشگری در ایران، معتبرترین و جامع ترین سایت فروش آنلاین پرواز و هتل

سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز داخلی | هتل داخلی | هتل خارجی

سفارت آلمان در تهران

به صفحه سفارت آلمان در ایران خوش آمدید، در این صفحه با اطلاعات سفارت شامل آدرس و تلفن سفارت آلمان، وقت سفارت، سفیر آلمان، خدمات کنسولی آلمان آشنا می‌شوید.
 آلمان علاوه بر حوزه‌های صنعت و اقتصاد، در زمینه جذب گردشگر هم بسیار موفق بوده است. از تنوع جاهای دیدنی‌ آلمان گرفته تا برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف، میزبانی برندهای معتبر جهانی و وجود دانشگاه‌های برتر دنیا، مقصد ایده‌آلی برای گشت و گذار، تحصیل و حتی هرگونه فعالیت کاری محسوب می‌شود. از طرفی با وجود تمامی این ویژگی‌ها، سفارت آلمان در تهران جزو پرمتقاضی‌ترین و شلوغ‌ترین کنسولگری‌های حاضر در ایران به شمار می‌رود. در این مقاله از علاءالدین تراول قصد داریم، نکاتی را در مورد معرفی سفارت آلمان و شرایط دریافت وقت سفارت آلمان و در واقع راه آشنایی با این کشور را برایتان آسان کنیم.

سفارت آلمان کجاست؟ 

سفارت جمهوری فدرال آلمان در پایتخت ایران، تهران فعالیت می‌کند و به متقاضیان ایرانی انواع خدمات ویزای شینگن آلمان را ارائه می‌دهد. جهت سرعت‌دهی و ایجاد سهولت بیشتری در امور خدمات وقت سفارت همچون دریافت فرم درخواست و مدارک ویزا و تحویل پاسپورت و اموری از این قبیل و حتی ویزای شنگن آلمان، از یک کارگزاری منحصر به فرد به نام ویزامتریک بهره می‌برد. همچنین لازم به ذکر است که این کارگزار سفارت حاضر در ایران (ویزامتریک)، هیچ‌گونه نقشی در ارزیابی و تصمیم‌گیری نهایی موفقیت یا ریجکت درخواست ویزای شنگن ندارد و رسیدگی به این امور پرونده متقاضی، تنها به عهده سفارت آلمان است.

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان

حتما شما هم تجربه کرده‌اید! اگر بخواهیم با کسی در مورد تحصیل و یا مهاجرت صحبت کنیم، یکی از اولین کشورهایی که به ذهن هر فردی می‌تواند خطور کند، آلمان است. در قدم اول برای اخذ ویزای آلمان لازم است بدانیم که شینگن شامل چه منطقه‌ای است و اهمیت داشتن ویزای آن به چه معناست؟ از آنجایی که این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن محسوب می‌شود، باید از قوانین این محدوده تبعیت کرده، به طوری که برای ورود به آنجا، همچون ۲۵کشور دیگر عضو حوزه شینگن، نیازمند دریافت یکی از انواع ویزای معتبر شینگن خواهید بود. در همین راستا، چنانچه از علاقه‌مندان سفر به کشور آلمان هستید و قصد دارید در آینده‌ای نزدیک برای هر یک از انواع ویزای شینگن آلمان اقدام کنید پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی اطلاعات خود در مورد سفارت آلمان را افزایش دهید. کافیست برای دریافت این اطلاعات از سفارت آلمان با مشاوران حرفه ای ما در بخش ویزا علاءالدین تراول مراجعه کنید تا از شرایط دریافت وقت سفارت این کشور اطلاع پیدا کنید.  

همانطور که بالاتر گفتیم اولین قدم برای سفر به آلمان، داشتن ویزای شنگن است که بسته به هدف شما از سفر به آلمان ویزاهای متفاوتی وجود دارد که می‌توانید برای گرفتن آن‌ها اقدام کنید. ممکن است قصد شما از سفر به آلمان تفریح و گردش باشد یا بخواهید برای کار (ویزای کاری به آلمان) و تحصیل (ویزای دانشجویی به آلمان) به این کشور سفر کنید. نوع ویزایی که برای هر یک از این اهداف وجود دارد متفاوت بوده و نوع درخواست شخص متقاضی ویزا نیز بر همین اساس تعیین خواهد شد. در ادامه نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان، لازم است جهت وقت تایید مدارک سفارت آلمان از طریق ارسال ایمیل اقدام نمایید. این کار موجب می‌گردد تا نیازی به انتظارهای طولانی مدت در پشت درب‌های سفارت آلمان نداشته باشید. چرا که اگر وقت قبلی بگیرید و زودتر از حد موعد در محل مورد نظر آماده شوید باید تا زمان تعیین شده صبر کنید و در صورتی که دیرتر از وقتتان به سفارت برسید موجب می‌شود تا وقت شما باطل گردد.

مدارک لازم جهت تعیین وقت سفارت آلمان

با توجه به اهداف متقاضیان و همچنین محبوبیت آلمان مدارک لازم برای وقت سفارت آلمان و حضور در آن، شامل این موارد می‌شود: اصل گذرنامه به همراه دو صفحه خالی، فرم درخواست ویزا به همراه عکس و امضا متقاضی، عکس متفاوت با گذرنامه (پس زمینه سفید با ابعاد 4*6)، بیمه مسافرتی، کپی تمامی ویزاهای پنج سال گذشته، بلیط هواپیما و یا رزرو پرواز در تاریخ مورد نظر، واچر هتل و دعوتنامه، پرینت گردش حساب در سه ماه گذشته، سند ملکی و شناسنامه.

آدرس سفارت آلمان در تهران

سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران، چهار راه استانبول، خیابان فردوسی، بین بهارستان و جمهوری و بالاتر از کوچه معروف برلن واقع شده است. شماره تهران: ۳۲۰-۳۲۴ 
البته بخش حقوقی و کنسولی جدید سفارت آلمان در تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک ۷، ساختمان آرین واقع شده است.

ساعات کاری و روش‌های تماس با سفارت آلمان

بنابر اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت رسمی سفارت آلمان، ساعات کار بخش ویزای سفارت به استثنای روزهای جمعه و شنبه و ایام تعطیل رسمی، از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۶:۴۵ تا ۱۴:۳۰ است. 
ساعات کار بخش تائید مدارک ویزا نیز به استثنای روزهای جمعه و شنبه و ایام تعطیل رسمی، از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ با تعیین وقت قبلی است. 
حال که با جزییات و شرایط سفارت آلمان آشنا شدید، در صورتی که بخواهید به اخذ ویزای آلمان یا وقت سفارت آلمان اقدام نمایید، توضیه می کنیم در وهله اول با کارشناسان ما در بخش ویزا سولومون صحبت نمایید تا سفری بی دغدغه و آسان را به کشور زیبای آلمان داشته باشید.
با سولومون آسان سفر کنید

موارد مرتبط

بهترین کافه های شیراز

بهترین کافه های شیراز

برای آشنایی با کافی شاپ ها و کافه های خوب شیراز با این مقاله از وبلاگ سولومون همراه باشید تا بهترین جاها برای کافه گردی در شیراز را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب
سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران

به صفحه سفارت آلمان در ایران خوش آمدید، در این صفحه با اطلاعات سفارت شامل آدرس و تلفن سفارت آلمان، وقت سفارت، سفیر آلمان، خدمات کنسولی آلمان آشنا می‌شوید.

ادامه مطلب