سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز خارجی | هتل داخلی | هتل خارجی

سیستم رزرواسیون آنلاین سولومون ارائه دهنده انواع خدمات گردشگری در ایران، معتبرترین و جامع ترین سایت فروش آنلاین پرواز و هتل

سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز داخلی | هتل داخلی | هتل خارجی

رصد آسمان شب در بهترین کویرهای یزد

 

کویرگردی و کمپ کردن در کویر، امروزه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین انواع گردشگری شده است. بسیاری این نوع گردشگری را برای دیدن زیباترین صحنه‌ها از ستاره و شهاب باران یا رصد آسمان دوست دارند. ایران نیز به دلیل داشتن مناطق کویری گسترده، شهرها و مقاصد گردشگری کویرگردی محبوبی دارد که مناسب رصد آسمان هستند. یکی از این استان‌ها، یزد است. کویرهای یزد از جمله بهترین کویرها برای رصد آسمان پرستاره به شمار می‌روند بنابراین امروزه تورهای متعدد کویرگردی به مقصد یزد برگزار می‌شود. در این مطلب همراه سولومون باشید تا سوار بر قالیچه جادویی به سرزمین ریگ‌های روان یزد سر بزنیم و با بهترین کویرهای یزد برای رصد آسمان آشنا شوید. 


کویر کاراکال یا کویر صادق آباد یزد 
یکی از بهترین، زیباترین، محبوب‌ترین و حیرت‌‌انگیز‌ترین کویرهای ایران، کویر کاراکال یزد است. این کویر در گذشته، محل زندگی کاراکال، یکی از گربه‌سانان رو به انقراض در ایران به شمار می‌رود به همین دلیل کویر کاراکال نام دارد. این کویر، گل سرسبد کویرهای یزد برای رصد آسمان است. کویر کاراکال در نزدیکی روستای صادق آباد واقع شده و به کویر صادق آباد نیز شهرت دارد. 
امکانات کویر کاراکال: وجود مکان‌های مناسب برای کمپینگ، مجموعه تفریحی رفاهی، سرویس بهداشتی، اقامتگاه بومگردی و ...است.
تفریحات: پیاده‌روی و شن‌ نوردی، آفرود سواری، شتر سواری، رصد ستارگان شب، موتورسواری
آدرس: یزد، بافق، روستای صادق آباد (۴۶ کیلومتر فاصله تا یزد)

 

رصد آسمان شب در بهترین کویرهای یزد

 

کویر دروازه قرآن یزد 

کویر دروازه قرآن یزد به دلیل داشتن طبیعت و تالاب زیبایش یکی از بهترین کویرهای یزد به شمار می‌رود. این کویر به دلیل نزدیکی به یزد از جمله پرترددترین کویرهای منطقه به شمار می‌رود. 
امکانات: کمپ‌های متعدد کویری، اقامتگاه‌های بومگردی، رستوران، سفره‌خانه، محل چادر زدن در کویر، سرویس بهداشتی و ... 
توجه: کمپ‌ها نام‌های مختلفی دارند، بهترین و معروف‌ترین کمپ کویر دروازه قرآن، «کمپ کویر هفت سنگ» است که امکانات تفریحی نیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
تفریحات: رصد ستارگان آسمان شب، سافاری، والیبال کویری، موتورسواری، زیپ‌لاین (بزرگ‌ترین زیپ‌لاین کشور)، گلایدر، کایت باگی و ...از جمله امکانات این کویر است.
آدرس: یزد، بلوار جمهوری اسلامی، بعد از دروازه قرآن، خیابان نصر، مسیر جاده خاکی (۴ تا ۷ کیلومتر)


کویر ریگ زرین یا کویر مغستان یزد 
از بهترین کویرهای یزد برای رصد آسمان، کویر ریگ زرین یزد در نزدیکی روستایی به نام «مغستان» است. این کویر یکی از بهترین مناطق برای عاشقان کویرگردی و کمپ‌های کویری است. وجود ریگ‌زارهای مرتفع و سراب‌ها در این کویر کاری می‌کند که از دور فکر کنید کویر پر از کوه است اما این‌ها همه تپه ماهورها هستند که در ریگ زرین با باد تکان می‌خورند. 
امکانات کویر ریگ زرین: سوئیت و خانه‌های کویری برای اجاره، اقامتگاه بومگردی، آشپزخانه در محل‌های کمپینگ، رستوران، سرویس بهداشتی و ...
تفریحات: اجرای موسیقی زنده در شب، سینمای صحرایی، رصد آسمان شب، سافاری کویر، موتور‌سواری با موتور چهار‌چرخ، سوارکاری و ...
آدرس: یزد، شهرستان اردکان، ۲ کیلومتری روستای ساغند، روستای مغستان، (۱۴۰ کیلومتر فاصله از یزد)

 

 

کویر بافق یزد یا کویر در انجیر 
کویر بافق یزد که به کویر در انجیر نیز شهرت دارد، بزرگ‌ترین کویر یزد است. این کویر یکی از بهترین کویرهای یزد برای رصد آسمان شب است و به شن‌های نرم و طلایی و زیباییش شهرت دارد. کویر بافق یزد شامل بیابان‌های متعددی از جمله پتکستان، بغستان، درانجیر، خرانق و صادق آباد می‌شود. 
امکانات کویر بافق یزد: اقامتگاه‌های بومگردی متعدد در دل کویر، رستوران، کافه، سرویس بهداشتی، محل‌ کمپ‌های متعدد با امکانات رفاهی 
تفریحات: شتر سواری، آفرود، پاراسل، چتربازی،‌ موتورسواری، اسب سواری و ...
آدرس: یزد، شهرستان بافق (۱۳۰ کیلومتر فاصله از یزد)


کویر سیاه کوه یا عقدا یزد 
کویر عقدا یا کویر سیاه کوه اردکانی یکی از منحصربه‌فردترین کویرهای یزد است. این کویر به زیبایی سنگ‌های آهکی و آذری خود شهرت دارد. همچنین دو رودخانه در این کویر وجود دارد که باعث شده منطقه بسیار زیبایی در اطرافشان به وجود آید و ییلاقی در دل کویر به شمار رود. 
امکانات کویر عقدا یزد: کمپ‌های کویری و امکانات تفریحی مناسب، فروشگاه لوازم برای تهیه لوازم کمپینگ، اقامتگاه بومگردی و ...
تفریحات: سافاری، رصد آسمان پرستاره، امکان تماشای پدیده‌های آسمانی، موتورهای چهارچرخ برای کویرنوردی و اسکی روی شن‌ها و ...
آدرس: یزد، ۴۰ کیلومتری شمال شهرستان اردکان، ۲۰ کیلومتری جنوب انارک 

 

 

 چه کویرهای دیگری در یزد برای رصد ستاره‌ها مناسب هستند؟
تعداد کویرهای یزد برای رصد آسمان پرستاره بی‌شمارند. از دیگر کویرهایی که می‌توانید با سفر به یزد، شانس دیدن زیباترین آسمان شب را داشته باشید عبارتند از: 

  • کویر بهادران (محل زندگی قوچ، میش، هوبره، آهو، گربه شنی و ...)
  • کویرهای بهاباد یزد 
  • کویرهای اطراف فهرج 
  • کویر بهشت‌آباد
  • کویر حاجی‌آباد
  • کاروانسرای زین الدین


تماشای شهاب باران و رقص ستاره‌ها در بهترین کویرهای یزد 
کویرهای یزد از جمله دیدنی‌های بی‌نظیر این استان نیز به شمار می‌روند پس اگر به دنبال کویرگردی و رصد ستاره‌ها هستید سفر به یزد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. رابین تابان آسمان نیز با برگزاری تورهای مختلف ایرانگردی برای خلق بهترین تجربه از کویرگردی و رصد آسمان شب کنار شماست.  جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09120361508 - 04433653535  تماس بگیرید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موارد مرتبط

بهترین کافه های شیراز

بهترین کافه های شیراز

برای آشنایی با کافی شاپ ها و کافه های خوب شیراز با این مقاله از وبلاگ سولومون همراه باشید تا بهترین جاها برای کافه گردی در شیراز را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب
سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران

به صفحه سفارت آلمان در ایران خوش آمدید، در این صفحه با اطلاعات سفارت شامل آدرس و تلفن سفارت آلمان، وقت سفارت، سفیر آلمان، خدمات کنسولی آلمان آشنا می‌شوید.

ادامه مطلب