سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز خارجی | هتل داخلی | هتل خارجی

سیستم رزرواسیون آنلاین سولومون ارائه دهنده انواع خدمات گردشگری در ایران، معتبرترین و جامع ترین سایت فروش آنلاین پرواز و هتل

سولومون | بلیط هواپیما | پرواز داخلی | پرواز داخلی | هتل داخلی | هتل خارجی

جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام قشم

یکی از جزیره‌های کشور ایران در خلیج فارس که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده ، جزیره هنگام نام دارد که در ۲ کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است و نُه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد. این جزیره ۶/۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌ است و اینکه دارای معادن نمک و خاک و سرب است. فاصله جزیره هنگام تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی می‌باشد. جزیره هنگام ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام ، که بیشتر اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده‌اند، ماهیگیری بوده است و پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و بزرگترین مزرعه پرورش کروکودیل کشور از جمله فعالیتهای آبزی پروری جزیره هنگام است. جزیره  هنگام جاذبه هایی شگفت انگیز دارد که عبارت اند از: ۱- دلفین ها ۲- آهو ها ( جبیر ) ۳- خاردم مصری ( آفتاب پرست ) ۴- سواحل ناب ( ساحل نقره ایی) ۵- کشتی به گل نشسته پرتقالی ها ۶- غرفه های سنتی از جمله(رستوران غذا های محلی و دریایی+صدف های دریایی و غیره . یکی از زیبایی های جزیره هنگام سواحل نقره ای جزیره هنگام است که در بین ماسه ها، ذراتی از نوعی کانی براق به چشم می خوردو به همین دلیل هم نام آن را ساحل نقره ای گذاشته اند که در شب ها منطره بسیار جذاب و دلنشینی را برایتان به تصویر میکشد گویی که ستارگان به روی زمین آمده اند تا حدی که چنین پدیده ای در سواحل مالدیو و کالیفرنیا و دیگر نقاط دنیا هم مردم را به شگفتی وا داشته است و از آن عکس های زیبایی گرفته اند. طبق بررسی دانشمندان علوم دریایی، این درخشندگی ناشی از فیتوپلانکتون های دریایی است. این آبزی های ریز وقتی تحت تنش قرار بگیرند از خود نور ساطع می کنند و به موج ها و ماسه های ساحل درخشندگی می بخشند. یکی دیگر از جاذبه های خاطره انگیز جزیره هنگام به خصوص برای بانوان گردشگر کشیدن نقش و نگارهای بی نظیر حنا از هنر زنان هنگامی است که در سفر به جزیره می توانید آن را تجربه کنید. انواع نقش های اصیل ایرانی با هنر دستان زنان ایرانی درآمیخته شده و یادگاری از این سفر به یادماندنی را بر بدنتان نقش می زند.

موارد مرتبط

بهترین کافه های شیراز

بهترین کافه های شیراز

برای آشنایی با کافی شاپ ها و کافه های خوب شیراز با این مقاله از وبلاگ سولومون همراه باشید تا بهترین جاها برای کافه گردی در شیراز را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب
سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران

به صفحه سفارت آلمان در ایران خوش آمدید، در این صفحه با اطلاعات سفارت شامل آدرس و تلفن سفارت آلمان، وقت سفارت، سفیر آلمان، خدمات کنسولی آلمان آشنا می‌شوید.

ادامه مطلب